[ad_1]

مقامات لاشه هواپیمای بوئینگ 737-500 را با شماره SJ 182 در 21 ژانویه بررسی می کنند – عکس: REUTERS
باگوس پوروهیتو ، رئیس آژانس جستجو و نجات اندونزی گفت: “جستجو متوقف شده است ، اما ما همچنان به یافتن ضبط کننده کابین خلبان (CVR) ادامه خواهیم داد.”
به گفته آقای پوروهیتو ، تیم نجات 324 کیسه اجساد و بقایا را جمع آوری کرده است.
یک بوئینگ 737-500 ، به شماره SJ 182 ، حامل 62 نفر ، در 9 ژانویه ، فقط چهار دقیقه پس از پرواز از فرودگاه جاکارتا ، در دریای جاوه سقوط کرد.
هفته گذشته غواصان یک جعبه سیاه پیدا کردند که حاوی داده های پرواز از بستر دریا بود.
این دومین سقوط هواپیمای بزرگ در اندونزی از زمان فوت 189 مسافر و خدمه در سال 2018 است. در آن زمان ، بوئینگ 737 MAX Lion Air نیز پس از برخاستن از جاکارتا در دریای جاوا سقوط کرد.
به گزارش رویترز ، هواپیمای Sriwijaya Air نزدیک به 27 سال سن دارد ، بسیار مسن تر از 737 MAX 2018 است.
طبق گزارش شبکه ایمنی هواپیمایی ، اندونزی با 104 تصادف منجر به کشته شدن 2353 نفر ، بدترین تاریخ ایمنی پرواز در آسیا است.
اگرچه علت سقوط مشخص نشده است ، اما افکار عمومی معطوف به دو مشکل بزرگ است: هواپیما در زیر باران شدید بلند شد و بوئینگ 737-500 بیش از حد قدیمی است.
در حالی که شرکت های هواپیمایی معمولاً هواپیماهای بالای 25 سال را جایگزین می کنند ، شرکت هواپیمایی Sriwijaya Air هواپیماهایی را وارد می کند که از دهه ها قبل در خدمت بوده اند.
[ad_2]