[ad_1]

USS Kidd Arleigh Burke با حمل موشک های هدایت شونده نیروی دریایی آمریکا در 27 آگوست از تنگه تایوان عبور کرد – عکس: نیروی دریایی ایالات متحده
در تاریخ 2 سپتامبر ، روزنامه نظامی آمریکا Stars and Stripes به نقل از پنتاگون نوشت فعالیت های نیروی دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی تحت تأثیر قانون ایمنی تردد دریایی چین قرار نخواهد گرفت.
سرهنگ دوم مارتین ماینرز بر موضع پنتاگون تاکید کرد که ایالات متحده به فعالیت خود در دریا و هوا “در مواردی که حقوق بین الملل اجازه می دهد” ادامه خواهد داد.
“افشاگری”
قانون تجدید نظر شده ایمنی دریایی چین از 1 سپتامبر به اجرا درآمد و کشتی های خارجی را ملزم می کرد که وارد “آبهای سرزمینی چین” شوند و اطلاعات کشتی ها و محموله را به ناظران گزارش دهند.
علاوه بر علامت سوال پوشش ، جایی که چین به طور یکجانبه به اصطلاح “آبهای سرزمینی” اشاره می کند ، اصلاحات اخیر این قانون نیز به طرز ماهرانه ای از حقوق دولت ساحلی مندرج در کنوانسیون استفاده می کند. حقوق دریانوردی سازمان ملل متحد (UNCLOS) 1982
اما این اقدام چین به سرعت مورد توجه ناظران قرار گرفت و آنها نیت های پکن را که از آن تحت عنوان “ایمنی تردد” یاد می شود ، خارج کردند.
پژوهشگر هندی پوجا بات (دانشگاه جواهر لعل نهرو) ، متخصص دریای چین جنوبی ، گفت که در وهله اول این بدیهی است که قانون داخلی چین است ، که طبق قانون در صورت مغایرت با حقوق بین الملل از کار می افتد (در اینجا UNCLOS 1982).
خانم بات ، نویسنده خط نود خط: رمزگشایی معمای دریای چین جنوبی ، خاطرنشان می کند که استفاده چین از واژه “آبهای سرزمینی” نشان دهنده انتخاب پکن برای استناد به UNCLOS و قانون است. حقوق بین الملل که به نفع کشور است.
“به نظر من دادن چنین دستورالعمل هایی از چین به اداره ایمنی دریانوردی (MSA) و دیگر آژانس های نظامی آن گامی در جهت تقویت قدرت چین در دریا است.
آژانس های دریایی چین قبلاً ناکارآمد و محلی تلقی می شدند ، بنابراین ممکن است این روش شی جین پینگ رئیس جمهور برای تعدیل باشد. این حرکات همچنین به آنها کمک می کند تا داده های بیشتری را جمع آوری و جمع بندی کرده و داده ها را بین سازمان های مربوطه تبادل کنند. “
درهای همکاری آمریکا را باز کنید
دریای شرقی یکی از نقاط داغ مسابقه آمریکا و چین است و همچنین وقتی دو طرف درگیر اختلاف “مرغ و تخم مرغ” می شوند ، اغلب در بن بست قرار دارد.
هنگامی که چین از طریق نظامی شدن ، ادعای غیرقانونی برای حاکمیت ، آزار و اذیت کشتی ها در دریا سرسخت است ، ایالات متحده “عملیات گشت آزادی ناوبری” (FONOP) را انجام داده است.
کشتی های آمریکایی در این منطقه ، که جدیدترین آنها عبور USS Kidd از تنگه تایوان در 27 آگوست است ، اغلب توسط چین بهانه ای برای حرکتهای بعدی پکن ذکر می شود.
به عبارت دیگر ، ایالات متحده ادعای حاکمیت چین را مورد اعتراض قرار می دهد و پکن این را مظهر بی ثباتی منطقه ای می داند.
خانم بات گفت: “من می بینم که رزمایش های نظامی چندجانبه و دو جانبه بین تعدادی از کشورهای داخل و اطراف دریای جنوبی چین دلیلی است که چین برای تقویت موقعیت خود استفاده می کند.”
بنابراین وقتی چین ادعا می کند که دریای شرقی “آرام” است ، ایالات متحده هنوز “FONOP” را انجام می دهد؟ پاسخ ممکن است در “تصویب قوانین” تصحیح شده در قانون ایمنی ترافیک دریایی فوق الذکر باشد. این امر پس از آن مطرح می شود که قوانین دریانوردی نگرانی های زیادی را در اوایل سال جاری مطرح کرد.
معاون دریاسالار مک آلیستر در یک کنفرانس مطبوعاتی در 3 سپتامبر تاکید کرد که ایالات متحده علاقه مندی خود را برای همکاری با گارد ساحلی آمریکا در زمینه ایمنی دریایی و توسعه قابلیت های دریایی می بیند. نیروهای امنیتی.
“بنابراین گارد ساحلی ایالات متحده چه کاری می تواند انجام دهد؟ همانطور که اشاره کردم ، ما با شرکای خود در سراسر منطقه کار می کنیم. در واقع ، من فکر می کنم ما واقعاً از شرکای اصلی حمایت می کنیم – که به طور فزاینده ای نگران اعتماد به نفس چین هستند ، حتی گاهی اوقات آزار می دهند.” او گفت.
بعید است کشورها ، به ویژه کشورهای کوچک در منطقه ، با یکی برای مخالفت با دیگری وارد ائتلاف سیاست خارجی شوند.
اما اگر دولتی در تفسیر حقوق بین الملل با دیگران مخالفت کند ، اجتناب ناپذیر است که تنها بماند و در مقابل دیگران بایستد.
با نگاهی به نحوه گزارش رسانه های ژاپنی یا هندی در مورد آخرین قانون ایمنی دریانوردی چین ، می توان دریافت که همه نگران خطر درگیری هستند ، نه ایمنی. همچنین این عبارت بیانگر دیدگاه های متفاوت در مورد مسائل امنیتی بین چین و سایرین است.
خطر درگیری
ایالات متحده معتقد است که ابلاغ قانون بازنگری شده ایمنی دریایی توسط چین تحولی است که جامعه بین المللی را تحت تأثیر قرار می دهد.
مایکل اف مکلیستر ، معاون دریابانی گارد ساحلی ایالات متحده در یک کنفرانس خبری در 3 سپتامبر تأیید کرد که به نظر می رسد قانون تجدید نظر شده چین با توافقنامه ها و قوانین بین المللی مغایرت دارد.
ژنرال مک آلیستر هشدار داد: “اگر اطلاعات ما درست باشد ، بسیار نگران کننده است ، زیرا آنها هنگام پیاده سازی شروع به ایجاد پایه های بی ثباتی و درگیری احتمالی می کنند.”
[ad_2]