[ad_1]

کشتی چینی با منظره دریا (سفید) در دریای چین جنوبی در ماه مه 2014 – عکس: REUTERS
طبق قانون گمرکی که به تازگی توسط چین تصویب شده است ، گمرک چین مجاز است “همه اقدامات لازم” از جمله سلاح را انجام دهد. اقدام پکن می تواند خطر “محاسبات غلط” در دریاهای چین جنوبی و چین شرقی را افزایش دهد.
در 22 ژانویه ، کمیته دائمی کنگره ملی خلق (به عنوان مثال ، شورای ملی) چین بیست و پنجمین کنفرانس خود را به پایان رساند و رئیس جمهور چین شی جین پینگ دستور معرفی قانون گمرک را امضا کرد. گارد ساحلی (گارد ساحلی) این کشور پس از تصویب این لایحه در کنفرانس ، از اسلحه برای هدایت کشتی های خارجی استفاده می کند
قانون چیست؟
با توجه به جزئیات قانونی منتشر شده در وب سایت دولت چین ، قانون دریایی شامل این قانون است 11 فصل، با مشترک 84 چیز. ماده 84 می گوید: “این قانون لازم الاجرا است از 1-2-2021“
که در فصل 1 “قوانین کلی” ، ماده 3 بنویسید: “این قانون ممکن است در مورد اعمال گمرکی فعالیتهای اجرای قانون ، حمایت از قانون دریا در آبهای تحت کنترل PRC اعمال شود”.
فصل 3 “حفاظت از ایمنی در دریا” ، ماده 22 نوشتن: “وقتی حاکمیت ملی ، حقوق حاکمیت و صلاحیت چین به طور غیرقانونی توسط بیگانگان و سازمان ها نقض شود یا مطابق این قانون و قوانین مربوطه در معرض خطر قریب الوقوع نقض غیرقانونی قرار گیرد. برخی دیگر ، ممکن است گمرک اعمال شود تمام اقدامات لازم ، از جمله استفاده از سلاح ، برای جلوگیری از تخلف و از بین بردن خطر “.
این قانون استفاده از سلاح را بارها ذکر کرده است ، در حالی که کلمه “سلاح” 15 بار ذکر شده است. فصلی که بیشترین اشاره به کلمه “سلاح” دارد فصل 6 است ، (شامل مواد 46 ، 47 ، 48 ، 49 ، 50 ، 51) دارای مطالب برای “استفاده از سلاح و پادشاهی”، به جز در مواردی که دریاهای چین ممکن است از سلاح استفاده کنند.
ماده 46 نوشتن: “در یکی از شرایط زیر ، افسر ممکن است از سلاح یا تجهیزات و ابزار در این زمینه استفاده کند:
اول ، شما باید کشتی ها را مجبور کنید که مطابق قانون هنگام تعقیب ، توقف ، بازرسی و سوار شدن به کشتی حرکت کنند.
دوم ، تعقیب اجباری ، یدک کشی اجباری کشتی ها طبق قانون.
سوم ، در روند انجام تعهدات قانونی ، با موانع و خسارات روبرو شوید.
چهارم ، در شرایط دیگر ، لازم است اقدامات جنایی و جنایات در محل متوقف شود. “
مطابق با ماده 47، موردی که در صورت لغو اخطار ، گمرک چین می تواند از “اسلحه کوچک” استفاده کند ، ورود کشتی های خارجی به “آبهای تحت کنترل چین” و انجام اقدامات تولیدی غیرچینی است که از انجام دستورات و فعالیت های بازدارنده امتناع می ورزند. که آنها غیرقانونی می دانند.
ماده 48 در فصل 6 آمده است: “در شرایط زیر ، یک افسر گمرک می تواند علاوه بر سلاح های کوچک از سلاح های موجود در کشتی یا هواپیما نیز استفاده کند: ابتدا وظیفه مبارزه با تروریسم در دریا را به اتمام برسانید. دوم ، برخورد با حوادث جدی خشونت در دریا. سوم ، کشتی ها و هواپیماهای اجرای قانون با سلاح یا سایر وسایل خطرناک مورد حمله قرار گرفتند. “
هنوز ماده 49 ورود: “وقتی گارد ساحلی طبق قانون از سلاح استفاده می کند ، اگر هشدار به موقع نباشد یا پس از هشدار منجر به عواقب مضر جدی تر شود ، ممکن است مستقیماً از سلاح استفاده کند.”
چین چگونه توضیح می دهد؟
به گزارش شین هوا ، آقای فلیپ چی شو ، یکی از اعضای ارشد کمیته دائمی مجلس شورای ملی چین ، گفت که قانون گمرک به طور موثری از به اصطلاح “منافع دریایی ، امنیتی و حاکمیتی. خانواده” محافظت می کند.
در 22 ژانویه ، هوآ ژوان اوان ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که تصویب قانون گمرک به عنوان “فعالیت قانونی معمول” این کشور و چین “به صلح و ثبات در دریا متعهد خواهد ماند”.

کشتی چینی در نزدیکی جزایر سنکاکو / دیائویو حرکت می کند ، بین ژاپن و چین اختلاف است – عکس: کیودو
با این حال ، ورق Hoan Cau Times چین عنوان دارد: “چین قانون گمرکی را تصویب می کند ، از حاکمیت در مجمع الجزایر دیائویو دفاع می کند.” ژاپن و چین در حال حاضر بر سر جزایر سنکاکو / دیائویو در دریای چین شرقی اختلافات حاکمیتی دارند.
پاسخ بین المللی
بلومبرگ در 23 ژانویه گفت که انتقال به چین می تواند خطر “محاسبات غلط” در آبهای مورد اختلاف را افزایش دهد.
بلومبرگ گفت: “گارد ساحلی چین در هنگام ادعای ادعاهای پکن در دریاهای جنوب و شرق چین ، اغلب با کشتی های خارجی در تماس نزدیک است – گاهی اوقات در یک تقابل پرتنش است.”
در نوامبر سال 2020 ، هنگامی که لایحه دریایی فوق الذکر منتشر شد ، بلومبرگ یک بار اظهارات Truong Min Luong ، استادیار دانشگاه Keenan در استان گوانگدونگ چین را نقل کرد: استفاده از سلاح در آبهای مورد مناقشه ، که این وضعیت پرتنش در جنوب را پیچیده می کند دریای چین و می تواند توسط همسایگان و همچنین ایالات متحده هدف قرار گیرد. اعتراض “.
به گزارش روزنامه نیکی آسیااین اقدام چین به ویژه برای ژاپن “نگران کننده” است ، زیرا مجبور است با تعداد روزافزون حمله مکرر چینی ها به آبهای اطراف جزایر سنکاکو / دیائویو مقابله کند. سال گذشته بیش از 1000 کشتی چینی وارد آبهای اطراف مجمع الجزایر شدند.
به گزارش کیودو نیوز ، کارشناسان تخمین می زنند که لایحه دریایی که اخیراً توسط کمیته دائمی شورای ملی چین تصویب شده است می تواند به “سردرد” دولت نخست وزیر ژاپنی یوشیهیده سوگا تبدیل شود.
به گفته کیودو ، توکیو مجبور است به دقت در مورد چگونگی ایجاد روابط خوب با پکن فکر کند. اعتقاد بر این است كه جو بایدن ، رئیس جمهور جدید آمریكا به آقای سوگا گفته است كه ماده 5 پیمان امنیتی ایالات متحده و ژاپن شامل جزایر سنكاكو / دیاویو به اجرا در خواهد آمد ، به این معنی كه واشنگتن در صورت بروز حادثه از توكیو دفاع خواهد كرد. درگیری در اینجا
توشیمیتسو موتگی ، وزیر امور خارجه ژاپن در 22 ژانویه در گفتگو با مطبوعات گفت که این کشور “با نگرانی بالا” فعالیت های چین را “رصد خواهد کرد” و گفت که ژاپن بارها عملکرد عمومی را علیه فعالیت های گمرکی چین در نزدیکی جزایر سنکاکو ارسال کرده است.
در یک پست در شبکه های اجتماعی ، کریستین لو میر ، تحلیلگر از شرکت مشاوره استراتژیک انگلیس ، آرسیپل ، گفت که قانون دریایی چین “قلب قلب سیاست” ایالات متحده در مورد آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی را می زند.
[ad_2]