[ad_1]

کشتی دریایی چینی که در دریای چین جنوبی کار می کند – عکس: REUTERS
تبادل با جوانان، کارشناسان از ویتنام و بین المللی ارزیابی می کنند که این یک اقدام تحریک آمیز توسط پکن است ، و خطر درگیری مسلحانه در آبهای مورد اختلاف را ایجاد می کند.
* دکتر لو هونگ هیپ (ISEAS – موسسه یوسف اسحق ، سنگاپور):
خطر درگیری مسلحانه
اعطای حق استفاده از نیروی دریایی به نیروی دریایی در موارد بیشتر ، همراه با سطوح بالاتر خشونت ، به طور حتم خطر افزایش تنش در دریای چین جنوبی و حتی منجر به درگیری را در پی دارد.
در کوتاه مدت ، این قانون به چین کمک می کند تا سایر مدعیان را متوقف کند و مبانی قانونی برای رفتارهای نافرمانی تر چین در آبهایی که ادعا می کند را فراهم می کند و بهانه ای است که چین می تواند برای توجیه اقدامات زور استفاده کند. مال خودم.
قوانین چین بر اساس کشتی عجیب “تحت صلاحیت پکن” قرار دارد ، در حالی که این چیزی است که هیچ کس تصدیق نکرده است. این امر به منظور ایجاد “مبنای حقوقی داخلی” به چین برای استفاده از زور علیه سایر کشورها در آبهایی که خود متعلق به خود می داند ، اعمال می شود.
با این حال ، برای ارزیابی جدی بودن این موضوع ، باید میزان اجرای چین از این قانون را کنترل کنیم. به عنوان مثال ، آیا آنها می خواهند در آبهای بیش از 12 مایل دریایی در اطراف سایتهایی که در Paracelsus یا Spratly اشغال می کنند ، استفاده کنند؟
در حال حاضر ، طبق قوانین بین الملل ، به ویژه رأی دادگاه داوری 2016 ، چین هیچ پایه قانونی برای ادعای این آب ها ندارد.
اگر چین در این آبها از زور علیه کشتی های کشورهای دیگر استفاده کند ، این یک نقض قوانین بین المللی است ، از آزادی دریانوردی جلوگیری می کند و تهدیدی جدی برای صلح ، آرامش ، امنیت و ثبات است.
برعکس ، اگر آنها قانون را عمدتاً در آبهای تحت حاکمیت ، حقوق حاکمیت و صلاحیت خود مطابق با مفاد قوانین بین المللی اعمال کنند ، تأثیر قانون نگران کننده نخواهد بود.
* دکتر جی باتونگ باکال (مدیر م Instituteسسه مشکلات قانون دریایی و دریایی دانشگاه فیلیپین):
از دست دادن اعتماد به نفس بیشتر از ASEAN
تصمیم برای تصویب قانون گمرکی در ادامه برنامه های بی رحمانه اجرا شده چین است که با وجود فقدان مبنای قانونی در ادعاهای خود برای حاکمیت ، به نقض حقوق قانونی طرفین ، به آرامی دریای چین جنوبی را مجبور می کند. دور و بر.
گارد ساحلی چین یک سازمان نظامی است ، نه یک سازمان غیرنظامی ، صرف نظر از عملکرد غیرنظامی آن. زیرا این نیرو تحت هدایت مستقیم کمیسیون نظامی مرکزی چین فعالیت می کند.
تیراندازی در مقابل یک کشتی دولتی ساحلی در آن آبهایی که حق قانونی دارند (به عنوان مثال یک کشتی ماهیگیری یا یک کشتی از یک کشور در منطقه انحصاری اقتصادی) ممکن است به عنوان یک اقدام زور محسوب شود. خصمانه ، یعنی یک عمل جنگی
علاوه بر این ، شناورهای اجرای قانون در دریا طبق قوانین بین المللی مجاز به استفاده از زور در موارد خاص هستند ، اگر این هدف برای اجرای ادعاها باشد ، استفاده از زور مجاز نیست. حاکمیت غیرقانونی
کشورهای منطقه هرگز استفاده از زور علیه کشتی ها و مردمشان را در آبها نخواهند پذیرفت.
و با وضعیت فعلی ، اقدامات چین باعث شده است كه كشورهای كوچكتر جنوب شرقی آسیا كتاب رفتار در دریای چین جنوبی (COC) را با دقت در نظر بگیرند ، زیرا این روش به وضوح راهی برای منحرف كردن و از بین بردن تلاش های چندین كشور ASEAN با چین برای توسعه است. قوانین وحدت رویه در آبهای مورد اختلاف در دریای چین جنوبی.
به بیان ساده تر ، تصویب این قانون اعتماد به نفس خود چین را از بین می برد ■ منطقه

منبع: آژانس شین هوا ، داده ها: BINH AN ، گرافیک: N.KH.
* دکتر ساتورو ناگائو (محقق مهمان ، موسسه هادسون ، ایالات متحده آمریکا):
آقای بایدن را “آزمایش” کنید
پیش از این ، هنگامی که باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد ، چین کشتی تحقیقاتی دریایی آمریکا را غرق کرد و ایالات متحده را تحریک کرد. این یک تصمیم به عنوان “آزمون” توانایی های دیپلماتیک دولت جدید است.
این بار با آغاز دوره جدید کار دولت جدید آمریکا ، چین وارد عمل شد. من فکر می کنم فرصتی برای چین وجود دارد تا آقای بایدن را “امتحان کند” و این احتمالاً اولین قدم است.
ادعاهای چین همیشه مفقود است. در دریای چین جنوبی ، یک حکم داور در لاهه در سال 2016 درخواست چین را رد کرد ، اما پکن به ادعا و تجاوز به مناطق موجود در این آب ها ادامه داد.
در دریای شرق چین ، چین در دهه 1970 ادعای حاکمیت بر سنکاکو را نداشت (پکن آن را Diaoyu می نامد – PV) ، اما به دلیل در دسترس بودن منابع در آنجا ، نگرش آنها تغییر کرد. در حال حاضر ، ناو پلیس نیروی دریایی چین به آبهای اطراف دیائویو / سنکاکو نفوذ کرده و به کشتی صیادی ژاپنی چسبیده است. ژاپن نگران وضعیت فعلی است.
* آقای نگوین تان هونگ (رئیس اتحادیه شیلات کمون Binh Chau ، منطقه Binh Son ، Quang Ngai):
برای ماهیگیران ویتنامی بسیار خطرناک است
تصویب قانون گمرک توسط چین برای ماهیگیران ویتنامی بسیار خطرناک است. در حال حاضر هزاران ماهیگیر Binh Chau در شبکه ای از اژدها ، غواصی و سایر مشاغل در مجمع الجزایر Hoang Sa و Truong Sa تحت حاکمیت ویتنام ، گسترده تر دریای شرقی مشغول به کار هستند. صیادان ویتنامی صدها سال است که در این منطقه دریا ماهیگیری می کنند.
در چند سال گذشته ، اما کشتی های چینی به طور مداوم ماهیگیران ویتنامی را که به طور قانونی در مناطق ماهیگیری در Hoang Sa گرفتار شده بودند ، تعقیب می کردند و بسیاری از قایق های ماهیگیری محلی غرق شده اند و صدمات زیادی به صیادان وارد کرده اند.
اکنون ، چین با قانونی افزایش می یابد که می گوید استفاده از سلاح برای حمله مستقیم به ماهیگیران از سایر کشورها عملی برای تنش بیشتر منطقه دریای شرقی و به طور خاص Hoang Sa است. این مستقیماً بر روی ماهیگیران ویتنامی تأثیر می گذارد که به طور قانونی در آبهایی که ویتنام و چین ادعا می کنند تمرین می کنند.
فعالیت های ماهیگیری ماهیگیران فعالیت های غیرنظامی است که توسط دولت ها محافظت می شود. هرگونه حمله به ماهیگیر ، آسیب رساندن به زندگی ، دارایی وی و ممانعت از حرفه وی ، غیرقانونی است. از زمان انتشار این خبر ، نه تنها اتحادیه بلکه ماهیگیران دریای شرق نیز بسیار نگران بوده اند. (تران ممکن است نوشتن)
[ad_2]